این قطعه به طور دقیق از انتها روی میل پلوس و در سوی دیگر روی دیسک چرخ نصب می گردد و مسئولیت انتقال قدرت چرخشی میل پلوس به چرخها را دارد. این قطعه در مقایسه با بقیه ی قطعات پلوس خودرو بیشتر دچار مشکل می شود، چون مدام با چرخ ها در ارتباط است و در حال چرخش می باشد. ساختار سرپلوس در خودروهای قدیمی و جدید با هم فرق دارد. در خودروهای قدیمی کله پلوس دارای تعدادی ساچمه بود ولی در مدل های امروزی دارای یک 3 شاخه می باشد.
نوع کله پلوس: یک نکته با اهمیتی که موقع خرید کله پلوس خودرو می بایست به آن دقت داشته باشید نوع قطعه می باشد. قطعه می بایست در شروع مربوط به خود آن خودرو باشد. سپس دقت کنید که کله پلوس شما چند خار می باشد.
جنس سر پلوس: بهترین جنس جهت ساخت سر پلوس فولاد ضد زنگ است، چون این قطعه بیشتر از بقیه ی قطعات در معرض زنگ زدگی قرار دارد. پس بهتر است نمونههایی را خریداری کنید که با فلز استیل آبکاری شده باشند.
مکانیسم ترمز: به سیستم ترمز خودرو دقت کنید. سر پلوس خودروهای دارای سیستم ترمز ABS با سر پلوس خودروهای باترمز معمولی فرق دارد. اغلب روی سر پلوس خودروهای ABSدار تعدادی چرخ دنده است که روی سر پلوسهای معمولی دیده نمی شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.